Om Siden

100% E-Commerce

Ecommerce-manager.dk har til formål at give tips, tricks, inputs og sparring omkring ehandel, til alle som arbejder med ehandel, og især alle der har et ansvar for ehandel i virksomheden:

  • E-Commerce Managers
  • Virksomhedsejere
  • Webshop ejere
  • Online Marketing Managers

Men også alle mulige andre som har en stærk interesse i ehandel, og som gerne vil lære mere om, hvad man kan gøre.

Købmandsskab

Ecommerce – eller ehandel – handler jo lige præcis om dét: handel. Handel online, salg af varer, ydelser, software eller andet. Og derfor er købmandsskab en helt central for en ecommerce manager. De fleste videoer og andet indhold her på siden har derfor som udgangspunkt, at det er købmandsskabet der er i centrum. Og alle de ting der er rundt omkring en handel for en virksomhed eller webshop, og som understøtter salget, også i den sidste ende skal handle om købmandsskab.

For købmandsskab handler jo om bundlinje. Og en Ecommerce Manager har typisk et bredt ansvarsområde, og skal også holde øje med hvad der lander på bunden i virksomheden, når man sælger en vare.

Så alt lige fra marketingplaner, budgetstyring, ledelse og organisation, systemer, marketing, logistik, indkøb og så videre er alle sammen relevante for en Ecommerce Manager.

Og derfor vil indholdet på denne side variere meget i den retning.

Rocket science or not

En vigtig ting om denne side er også, at alt indhold prøver at gøre de forskellige elementer simple. Mange bureauer og andre i branchen kan godt gøre ting til Rocket Science indimellem. Og det behøver det ikke være. Hverken om man er en lille enkeltmandsvirksomhed eller i enterprise størrelse.

Så vi tager ecommerce ned i øjenhøjde og tager en anden tilgang til det.

Bag ecommerce-manager.dk

Bag ecommerce-manager.dk står Martin Pihl, som har mange års erfaring med ehandel og online marketing. Martin startede de første handlinger i hjemmeside-verdenen lige efter årtusindeskiftet med at håndtere hjemmesider for foreninger og organisationer, og havde ansvaret for at markedsføre dem med så lidt økonomi som mulig. Det handlede dengang blandt andet om at registrere dem i Jubii og Altavista (inden Google dagene startede).

Siden er der sket meget. SEO blev en stor disciplin med mange sjove eksperimenter dengang Google var “dum”, og man kunne bruge alle mulige tricks. Og i 2011 fik Martin Pihl ansvaret som Ecommerce Manager for BON’A PARTE, som på det tidspunkt havde ordreindgang på webshoppen på over 600 mio dkk fra 6 forskellige lande. En stor webshop efter 2011 skala.

Siden er det blevet til ledende ehandel- og marketingroller i blandt andet Silvan, Whiteaway, LauRie, Davidsen og konsulent for både større og mindre virksomheder indenfor både rent ehandel og omnichannel.

 

 

0